4 Mart 2013 Pazartesi

PAPAYA-MANGO SALATASI

Son günlerde aşırıya kaçan yemekler sonrasında aman az yiyelim salata çok yiyelim gibi düşünceler şöyle bir geldiysede aklıma çok çabuk gitti:)) Diet kim ben kim..bazı şeyleri az yerim, yine yerim.. salataya talim edelimmiki falan dendi ama salata ile yanında neler yendi, neler..vereceğim tarif salatanın yanındakiler değil salatanın kendisi..ister dener tadarsınız, isterseniz not alır sonra yaparsınız..tadı ve lezzeti gayet yerinde benden tavsiye etmesi:)

Papaya Salatasi

Her iki salata içindeki malzemeler aynı, ana malzeme birinde Mango ve tuzsuz yağsız peynir dilimleri..Digerinde ise Papaya..( 2-3 kişilik)

Papayali Salata malzemeleri

Malzemeler:
1 ad.salatalık(küçük doğranacak)
1 adet renkli biber(sarı-yeşil-kırmızı hangisi olursa)
1/2 orta boy kırmızı soğan(çok küçük doğranacak)
1 diş rendelenmiş sarımsak
1 yemek kaşığı limon kabuğu rendesi
1/2 limon suyu
2 yemek kaşığı incecik kesilmiş cilantro
arzuya göre, acı pul biber, karabiber
1 adet Mango(kabuğu soyulup, doğranacak
1 miktar tuzsuz yağsız ince dilimlenmiş peynir(Ben Italyan Bocconcini kullandım)
Yada
1/4 -olmuş- papaya..çekirdekleri temizlenip kabuğu soyulup küçük doğranacak

Mango salatasi

Yapılışı:
Mango yada papaya hangisini kullanacaksanız, ayıklayıp, küçük doğrayın. Bir kasenin içine alın. Biber, salatalık, soğan, sarımsak,cilantro, limon kabuğu rendesi, limon suyunu ilave edin, dikatlice karıştırın(meyveler ezilmesin) arzu ederseniz karabiber ve acı biber, şayet mango kullanıyorsanız peynir dilimleri ve maydanoz ilave edin...ister tavuk, ister et yemeği yanında yada sadece kendisi olarak afiyetlen yiyin. 
Ben cilantro nun Türkçedeki karşılığını bulamadım, siz isterseniz taze soğan ın yeşil kısmından bir miktar incecik kıyarak salataya ilave edin..
Bu arada birkaç hafta bloguma yayın yapamayıp, sizleri ziyaret edemezsem, ve bırakacağınız yorumlara yarından itibaren cevap veremezsem affola..Ben SİMİT yemeye gidiyorum:)
Keyifli , mutlu, gönlünüzce günleriniz olsun..

90 yorum:

Sule dedi ki...

Ayyy. Ne kadar guzel gorunuyor o salatalar. Hemen yolla. Hadi bakalim Turkiye yolcusu. Sag saglim git ve gel. Herkese cok selamlar. Simit tamam da ben sana ayrica baska benim icin yemen gerekecek olanlarin listesini text yaparim :-)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sule tesekkurler..tel.nomu gonderirim listen icin merak etme:)
Xo

Unknown dedi ki...

Aaa ne güzel hasret gidermeye geliyorsunuz buna sevindim.Salatanın görüntüsü çok güzel ellerine sağlık.Sevgilerimle..

Nurşen Aksoy dedi ki...

Yolculuk var heralde..Bekliyoruz..Salatan süper olmuş,ellerine sağlık..Çok ama çok sağlıklı bence,artık böyle salataları yemenin zamanı geldi bence..yazzz geliyor..

Unknown dedi ki...

Şöyle diyebilirimki renkler o kadar iştah kabartıcı ki diet fikrinin kenarından geçmez böyle görüntü yanında :))) siper sğper gözüküyor her iki tarifide aldım ... Ellerine sağlık .....

günlük yaşamım dedi ki...

tadını merak ettim doğrusu değişik bir salata

sarımutfak-hande dedi ki...

renkli renkli çok güzel papaya bir kez yemiştim tadını biliyorum ama bu şekilde denemedim

keyiflisofram dedi ki...

Merhabalar,çok güzel bir salata tarifi bayıldım,ellerine sağlık
soğan Frenk soğanı ama Türkiye de pek
bilinmiyor.Sevgiler..

Renkli Dünyam dedi ki...

Sevgili Emel,
Salata benim olmazsa olmazlarımdandır,her çeşidini severim.Salatada mango şekerli bir tad bırakmıyormu ağızda.Selamlar.
Mediha

kış güneşi dedi ki...

bu ne değişik salata bizde isteriz eline sağlık canımm

bücürükveben dedi ki...

Salatanın görünümü yeter! Muhteşem rengarenk, ben böyle rengarenk salataları çok seviyorum, mango, papaya buralarda pek bulunmuyor lüks semtlerin manavlarında ya da büyük avm ler hariç, hiç merak edip ya şunun tadı nasıldır demedim...aslında güzel olmalı, bu arada senin için cilantro'ya baktım 'kişniş' diye geçiyor wikipedia'da ama ne dereceye kadar doğru bilemiyorum...
canım güle güle git, güle güle gel, afiyet bal olsun:))
sevgiler

Ferkay dedi ki...

Ne renkli ne güzel bir salata olmuş canım, ellerine sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel bir salata olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Kurabiye Atölyesi dedi ki...

oo süper tam benlik bende bu salata çok severim böyle değişik tatları :)

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık. Meyveli salataları çok severim. papaya'yı meyve olarak sevmemiştim ama salatanın içinde kullanmak güzel bir fikir. Sevgiler.

Gurme Şirine dedi ki...

ben bu salatayı yerimki ...
ellerine sağlık canım......

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehtap Kaya, evet kismetse gidiyorum yarin gece:)) tesekkur ederim sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Nursen, tesekkurler, evet geliyorum:))) salata severiz biz bunlarda biraz degisik oluyorlar ama lezzetliler..yazzz evet ya yaz gelsin yazdan once bahar gelsin:)) hala kar var heryerde, yagmiyor ama soguk hava. Sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hande Ciger evet ya boyle renkleri gorunce ikisinide yemeden olmaz..neyseki salata hafif..istedigimiz kadar yeriz:)) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Gunlukcu bayan bir ara denemenizi tavsiye ederim, az olsada..sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sari Mutfak Hande, papaya kendisinide salata icindede yemeyi de severim..denemeni tavsiye ederim bir gun..sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Cizel Pezuk tesekkur ederim sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Renkli Dunyam..evet biraz tatli oluyor meyveden dolayi ama limonda biraz eksitiyor ..artik yaptiginda sevip sevmeyecegine karar vereceksin:)) bence dene derim..sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Kardelen Sezgin istedigin salata olsun, buyur gel:)) sevgiyle..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Feraycim tesekkurler sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mutfaga Buyrun tesekkurler sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Damla Baser madem seviyoruz bu tur tatlari ozaman bir ara yapiyoruz dgeilmi:))) sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pembe Kekik, papayanin tadi biraz degisik farkli tat birakiyor agizda ama salatada bir dene istersen..belki bu sekilde seversin..sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sirinem afiyet olsun hepsini yiyebilirsin:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mujdecim, tyadlari ni bir ara alipta dene istersen, ama gereklide degil tabiki, mangoyu daha cok seviyorum..Turkiyede bu meyveler bizim buradada Ayva..evet bildigin ayva bulmak mumkun degil.cok az bir zaman geliyor ve 1 tek ayvaya mangodan daha cok para veriyoruz:)) bahceye ektirecegim ayva agaci belki bu yaz:)Bende baktim ama karsiligini vermedi daha dogrusu Turkce anlam olarak bakmistim Kisnis miymis bilmem kisniside bilmem..Cizel Pezuk frenk sogani demis Turkiyede pek bulunmuyormus galiba?? Canim sagolasin..firsatim olursa bloglari ziyaret edecegim ama edemeyebilirimde dedigim gibi..gorusmek uzere sevgiler sana ve Bucuruke....

Pumpulininmutfagi dedi ki...

Değişik bir salata güzel olduğunu düşünüyorum
Ellerine sağlık
Sevgiler:)

vişnap dedi ki...

Canım inşaAllah hayırlısı ile güzel geçsin yolculuğun .Sen gönlünce gez memleket özlemini gider bizler bekleriz dönüşünü.Çok özleyeceğiz seni.Sana bol susamlı simitler bana da salatandan yollarsan çok sevinirim.Canımm sevgilerimle..

Zeyno'nun Mutfağı dedi ki...

Çok güzel bir salata olmuş Emelcim ellerine sağlık:))Demek simit yemeye gidiyorsun..Güle güle git güle güle gel canım..Gevrek yemeye İzmir 'e de bekleriz canımm..Sevgiler..

MAZES dedi ki...

papayayı taktım kafaya ,alırım yakında 2 yıl oldu kafaya takalı,zamanı geldi,ellerine sağılık canım.Hm,galiba yolculuk var ...

Unknown dedi ki...

bloggerlar diet yapamaz :) bu kadar güzel şeyler yaparken kimse bizden bunu beklemesin değil mi :)

çeşnici Handan dedi ki...

Çok güzel olmuş ellerinize sağlık. Güle güle gidin güle güle gelin.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Renkler muhteşem, görüntü bile iştah açıyor.
sevgiyle kal.

Depresif Ayu dedi ki...

Emelcim eline sağlık. Çok orijinal bir salata olmuş. Tropik meyvelerin lezzetlerini seviyorum ve salataya da hoş bir lezzet kattıklarına eminim.

Cilantro Türkçede kişniş olmakta arkadaşım. Bunu da ablamdan biliyorum :)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Pumpilinin mutfagi evet birazcik degisik ama lezzetli bir salata tavsiye edilir..sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Visnap cim sagol canimm, simitler bana salatalar sana:))Ozleyecegim sizleri..saglicakla kal sevgilerimle..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Zeyno nun mutfagi tesekkur ederim:)) Evet simit yemeye gidiyorum keske gelebilsem Izmirede..belki birdahakine..mutlaka haber veririm gelme olnagim olursa, birlikte gevrek yeriz seninle..nede guzel olur. sevgilerimi yolladim:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mazescim aklinda kalmasin al derim firsatin oldugunda ve dene..evet canim yolculuk var..hoscakal simdilik..sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Gizem Can dogru blogerlar diet yapamaz :)) her gordugumuzu deneyip yemek istiyoruz degilmi?:)) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Handan Kanuni hosgeldiniz cok tesekkur ediyorum..sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Bulbulun yeri tesekkur ediyorum, evet renkler istah acici istemesende yiyorsun:) sevgilerimle..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ayucum evet gercekten degisik ve hos bir lezzet oluyor ..herkes sevmez tabiki ama ben seviyorum..Evet Bucurukve ben de yazmis kisnis diye..Cizel Pezuk ta Frenk sogani demis sagolsunlar ve tabiki sende ablanda:)..belkide ikisi ayni sey..kisnisin ne oldugunu hic bilmem ama simdi ogrendim galiba:))sevgiler

ihlamurcum dedi ki...

İzmirde papaya bulmak zor, mango heran marketlerde oluyor. Çok hoş bir salata olmuş, ilk fırsatta yapmalıyım.Elinize sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Sanırım bu hafta bloglarda salata haftası:)
Salatan öyle güzel bir görüntü ki.
Benim gibi salata sever olarak hemen tarif alındı ve en kısa sürede yapılacaktır canım:)
Ellerine sağlık.Her 2 türlüsünü de deniycem.
Sevgiler...

ilhan dedi ki...

Aslında hep böyle değişik salatalar yapıp akşam yemeklerini bir tek onunla geçiştirmek gerek. Ama dediğin gibi nerdeeee? İlla ki yanına bir şeyler olacak. Ellerine sağlık.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ihlamurcum ozaman mango ile dene derim..seversiniz..sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ilhan, son zamanlarda hepimizde salatalar var..galiba bir yerden baslamak gerekiyor hafif yemeye:) sevgiler

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevalce Lezzetler evet galiba bu aralar az yemeli zamani olup salata tarifleri bol:)) ama hepside guzel..sevgiler..

Mehmet Osman Çağlar dedi ki...

İlhan beyin salatalı tarifinden geliyorum. Yaz öncesi hem kilo hem de yaş itibariyle salata alternatifli yiyecekler bizim de vazgeçilmez seçkimiz. Ellerinize sağlık.

Unknown dedi ki...

Iyi yolculuklar, o gevregin bir kosesini de benim icin ye olur mu???
Gezdigin, gordugun senin olsun ama yediklerini paylas bizimle...

Iyi eglenceler, selamlar...

VuslaT dedi ki...

Sevgili Emelcim Hatıralarımın izleri İzmir'ime gidiyorsun demek. Hayırlı yolculukların olsun. Simit yani Gevrek yiyeceksin ha. Afiyet olsun. Arapfırını caddesinde ye..Çok güzel olur gevreği..Vede Kumrusu?. Canım benim papaya hiç yemedim de çoook parara yedim..Sevgilerimle. Özleyeceğim seni. Ankara'yada gelsen keşke..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Mehmet Bey tesekkur ederim..gercekten artik salata yesekte olacak ama olmuyor iste:) esinize ve size sevgiler..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Arnavutcigerim..galiba Izmirde gevrek deniyor simite..ben Adapazari simidinden yer yerken resim ceker face e koyarim:)) sagol canim gelince gorusmek uzere ..sevgi selamlar..

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Vuslatcim sagol canimm yok Izmire gitmiyorum sanirim Izmirde gevrek deniyormus:)) Adapazarinin simdidede cok guzeldir:)) sarildim optum bende..hoscakal simdilik..

neseersoy dedi ki...

Tam bir renk cümbüşü harika görünüyorlar :-)bu arada isot bir çeşit pul biber rengi daha koyu , normal kırmızı pul biber de kullanabilirsin.Sevgiler :-)

Unknown dedi ki...

Salata harika olmuş eline sağlık hayırlı yolculuklar Emel ablacım:)sevgiler

MAZES dedi ki...

gezdiğin yerlerden sen yine de bir kaş satır yaz canım.

Özgür Tatlar dedi ki...

Salata cok renkli ve lezzetli gorunuyor.ellerine saglik.ama salatada meyve olayini pek sevemedim ben.yine de saglikli oldugu kesin

yildiz dedi ki...

Meyveleri görünce normal meyve salatasi falan sandim,ama icindeki Sogan ve Frenk Soganini görünce acaip bir tad yakaladigini tahmin edebiliyorum Sevgili DostBahcem.....Papayayi cok severim,soganla nasil olur acaba,merak ettim simdi...
Afiyetler olsun,Lahana suyu ise yaramadi mi:))

Unknown dedi ki...

Ben diyetteyim ve daha 2.günüm ama nasıl zorlanıyorum anlatam:(
Az önce bir tabak salata yedim kalktım ama açımmmmm:(
Canım salatanın ehr türünü yiyen ben bunada bayıldım
Ellerine sağlık.

Heyyfi dedi ki...

Canım bu harika bir salata:)
Eminim çok lezzetlidir.
Görüntüsüde rengarenk, çok güzel:)

AslıASLI dedi ki...

Dostbahçem canım Türkiye'mize geliyorsun veya ben geç kaldım geldin sanırım :( hayırlı yolculuklar dicem ama inşallah buradasındır.
Bu hafta bloglarda gerçekten çok salata tarifi var ve bu benim çok hoşuma gidiyor. Severim salata ve çorba tariflerini :)

Mango ve Papaya'lı salatalar içindeki karşımlarla harika görünüyorlar. Mutlaka denemek isterim ellerine sağlık.
Lütfen kendine çok dikkat et olurmu? ve çok güzel geçsin günlerin.

Lezzet Senfonisi dedi ki...

İyi yolculuklar Sevgili Emel, simit yemeye demişsiniz :) acaba İzmir'e mi geliyorsunuz?! eğer öyleyse bekleriz misafirimiz olunuz lütfen :)
Sevgiler, iyi tatiller.

anne eli gibi dedi ki...

salatanın her halini çok severim,özellikle meyveyle yapılan salatalara asla hayır demem,eline sağlık canım nefis görünüyorlar..

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Salatanın her türlüsüne bayılırım ben canım.

Harika ve beni ye görüntüsü var bu salatanın.

Ellerine sağlık.

vişnap dedi ki...

ÖZLEDİMMM ÖZLEDİK ÖZLEDİK dostbahçemlezzetlim.hadi gel artık çok çok öpüyorumm.

MAZES dedi ki...

iyi akşamlar canım,ne var ,ne yok?

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Renklerine bayıldım.
Sevgiyle kal.

Blogger Bolat dedi ki...

O la de papaya, hiç yemedim desem inanır mısın bu meyveyi :)

AslıASLI dedi ki...

Dost bahçem inşallah her günün çok güzel geçiyordur :) Bizleri merakta bırakma olurmu?

İstanbul Kazan Ben Kepçe dedi ki...

:)Salata farklı olmuş .Ellerine sağlık canım.

Alyaminahome dedi ki...

Salata nefis görünüyor ellerinize sağlık hayırlı yolculuklar iyi tatiller.Sevgiler

MAZES dedi ki...

tık,tık,kahveye geldim ,tatil çok uzadı demek isterdim,ama memleket,arkadaş hasreti gidermek için çok bile az zaman kalıyor.Neşeli hafta dilerim canım.

Heyyfi dedi ki...

Canım yahu, ben bu muhteşem salatayı nasıl kaçırmışım...
Çok şaşırdım şimdi bak. Hem de salataaaa....:))
Muhteşem bir karışım olmuş canım. Renkleri de zaten ye beni diyor.
Salatayı her an, her öğün yiyebilirim sanırım.
Ellerine sağlık canım arkadaşım...
İyi tatiller:))

Unknown dedi ki...

Dostbahçem özledik seni:))

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

ARKADASLAR mesajlariniz icin cok tesekkur ediyorum. Ozledim hepinizi sevgi ve selamlarimi iletiyorum hepinize...

MÜGE KÖKLÜ ATİK dedi ki...

Canım özledik amaaaaaa:)))) türkiyedesin sanki:)))
Bekliyoruz sahalara dönmeni, sevgiler çiçekler kelebekler:)

Deli Kız Pınar Mutfakta dedi ki...

Çok severim salataları helede başkası yaparsa elllerine sağlık canım

Bak Bu Harika dedi ki...

bize yabancı lezzetler ama güzel görünüyor. Bloğumda nevresim takımı hediyeli çekilişim var. Katılırsan çok mutlu olurum.

http://www.bakbuharika.com/2013/03/evideacomdan-1-kisiye-cift-kisilik.html

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhabalar canım,
Tatil nasıl gidiyor.Bol bol hasret giderip mutlulukla biraz da geride bıraktıklarının özlemiyle döneceğinden eminim:)
Tecrübeyle sabittir:)
Sevgilerimle...

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Dostlar.
Tatil henuz bitmedi) birde Ingiltere kralicesini ziyaret edeyim dedim sonra aranizdayim..sevgilerimi biraktim..

Adsız dedi ki...

Selam demeye geldim,
ama salataları yapıp
kaybolmuşsun:-(

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

eline sağlık canım.
salata olsun yeter mmmm:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Destiny...evet canim bir iki hafta daha kayip im:) sen dondun ama ozlemisim..sevgiyle

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Birkase lezzet sagol canim sevgiyle..

Özgür Tatlar dedi ki...

Salata candir,sağlıktir.çok güzel görünüyor canım.